پرسش های متداول



آیا می توانم بدون عضویت هم خرید کنم؟

عضویت در ایرپلین تیکت اجباری نیست و می توانید بدون عضویت خرید کنید، صورتحساب خود را پیگیری نمایید و کنسل کنید.

چگونه می توانم در وب سایت ایرپلین تیکت عضو شوم؟

پس از ورود به وب سايت و انتخاب گزينه ورود/عضویت، در صفحه باز شده دکمه +عضویت را انتخاب کرده و سپس اطلاعات خواسته شده را وارد نماييد. اين اطلاعات شامل نام كاربری (ایمیل معتبر)، رمز ورود، نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه می باشد.

اگر رمز ورود خود را فراموش کردم چگونه می توانم وارد وب سایت شوم؟

در وب سایت گزینه ورود/عضویت را انتخاب نمایید و سپس در صفحه باز شده بر روی گزینه رمز ورود را فراموش کرده اید؟ کلیک کنید. با وارد کردن نام کاربری (ایمیل ثبت شده) و انتخاب گزینه ارسال، رمز ورود جدید برای شما ایمیل و پیامک می گردد.

چگونه می توانم هزینه بلیط را پرداخت نمایم؟

روش اول: با داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم (رمز اینترنتی) آن می توانید بعد از انتخاب پرواز و وارد کردن مشخصات مسافرین بر روی گزینه پرداخت آنلاین کلیک نمایید و پرداخت را انجام دهید.

روش دوم: می توانید در صفحه اصلی با کلیک بر روی گزینه ورود/عضویت، وارد پنل کاربری خود شوید سپس با انتخاب گزینه مدیریت اعتبار کاربری خود را شارژ نمایید و بعد از انتخاب پرواز و وارد کردن مشخصات مسافرین بر روی گزینه خرید اعتباری کلیک نمایید.

چگونه می توانم بلیط خریداری شده را مشاهده و چاپ نمایم؟

بعد از تکمیل مراحل خرید، فایل PDF بلیط های خریداری شده از طریق پیامک و ایمیل در اختیار شما قرار می گیرد.

همچنین می توانید از قسمت پیگیری صورتحساب، با وارد کردن شماره صورتحساب و شماره تلفن همراهی که موقع خرید ثبت کردید رزرو خود را مشاهده نمایید. سپس با کلیک بر روی گزینه مشخصات پنجره جدیدی باز می شود که شامل دو فایل PDF با زبان فارسی و انگلیسی می باشد.

علاوه براین در صورتی که خرید را با عضویت انجام داده اید می توانید در پنل کاربری خود، در قسمت مدیریت صورتحساب ها کلیه ی  بلیط های خریداری شده را مشاهده و چاپ نمایید.

ایمیل بلیط خریداری شده را در inbox ایمیل مشاهده نمی کنم، علت چیست؟

لطفا پوشه Spam یا junk ایمیل خود را به دقت بررسی کنید. همچنین می توانید بلیط های خریداری شده را در پنل کاربری خود مشاهده نمایید.

در فرودگاه برای دریافت کارت پرواز چه مدارکی نیاز است؟

برای دریافت کارت پرواز، ارائه کارت شناسایی معتبر اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه الزامی می باشد و بهتر است بلیط الکترونیکی پروازهای چارتری چاپ شده و همراه داشته باشید.

در مرحله پرداخت با پیام خرید با موفقیت انجام نشد روبرو شدم. چگونه این مشکل را برطرف نمایم؟

ممکن است درگاه بانکی که برای پرداخت آنلاین انتخاب نموده اید با مشکل مواجه شده باشد. در صورت کسر پول، مبلغ به صورت خودکار بعد از 45 دقیقه تا 72 ساعت از طریق درگاه بانک به حساب شما بازگردانده می شود.

در صورت کنسل نمودن بلیط هزینه آن چگونه استرداد می شود؟

در هنگام کنسل کردن، شیوه استرداد از شما سوال می گردد. در صورتیکه استرداد به کارت انتخاب نمایید، مبلغ از 1 تا 3 روز کاری به حساب شما برگشت می شود. چنانچه عضو وب سایت باشید گزینه استرداد اعتباری برای شما فعال خواهد بود که با انتخاب آن، اعتبار شما همان لحظه شارژ می گردد.

حداكثر بار مجازی که می توانم همراه خود داشته باشد چند کیلوگرم است؟ اگر بار اضافه داشته باشم بایستی چطور اقدام کنم؟

بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم می باشد که این مقدار با توجه به نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی، مسیر پروازی و نوع بلیط (اکونومی یا بیزینس) متغیر است. معمولا در بلیط صادر شده مقدار بار مجاز به کیلوگرم درج می شود. همچنین برای بار اضافه بایستی از طریق فرودگاه و پرداخت هزینه آن اقدام کنید.

چرا مدل هواپیمایی که رزرو کردم تغییر کرده است؟

مدل هواپیما معمولا توسط شرکت های هواپیمایی به دلیل هماهنگی پروازها تغییر می کند و ایرپلین تیکت اختیاری نسبت به این موضوع ندارد.

آیا می توانم صندلی خود را در هواپیما انتخاب کنم؟

درحال حاضر این امکان برای پروازهای سیستمی هواپیمایی ماهان وجود دارد. شما می توانید  24 ساعت تا 90 دقیقه قبل از زمان پرواز با رفرنس و شماره پرواز خود در قسمت پذیرش آنلاین سایت ماهان اقدام به انتخاب صندلی خود نمایید.

در مورد شرایط و نوع ویزایی که برای سفر مورد نیاز است چطور می توانم اطلاعات کسب کنم؟

برای مشاوره و راهنمایی در این زمینه با پشتیبانی تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

آیا خرید بلیط هواپیما در ساعات غیر کاری و روزهای تعطیل از طریق این وب سایت امکان پذیر است؟

بله، این وب سایت به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات رزرو آنلاین صدور هواپیما می باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید با پشتیبانی 24 ساعته تماس حاصل نمایید.

بیمه کنسلی پرواز چیست؟

در صورتیکه پرواز از طرف شرکت های هواپیمایی کنسل،تعجیل یا تاخیر بیش از2 ساعت داشته باشد، ایرپلین تیکت در صورت وجود پرواز جایگزین برای مسافرین، تا 20 هزار تومان گرانتر را نیز به صورت رایگان تهیه می کند. بلیط هایی که دارای بیمه کنسلی پرواز هستند در زمان خرید مشخص هستند. برای اطلاعات بیشتر بخش شرایط و مقررات وب سایت را مطالعه نمایید.

اگر زمان پرواز تغییر کند و برای من مناسب نباشد آیا می توانم بلیطم را کنسل کنم؟

چنانچه تغییرات زمان شامل تعجیل بیش از نیم ساعت  یا تاخیر بیش از دو ساعت پرواز باشد ( طبق قوانین ایرلاین مربوطه ) و زمان جدید پرواز برای مسافرین مناسب نباشد، امکان کنسلی بدون خسارت بلیط هواپیما فراهم است.

گاهی پروازها  پس از حضور مسافرین در فرودگاه با بیش از دو ساعت تاخیر انجام خواهند شد در اینصورت جهت استرداد بدون خسارت مبلغ بلیط، لازم است تصویر بلیط مهر شده برای ما ایمیل  گردد. همچنین اصل بلیط مهر شده نزد مسافر نگهداری شده تا در صورت لزوم برای شرکت هواپیمایی پست شود.

کد صورتحساب چیست؟

کدی که در زمان خرید به رزروی که  ایجاد شده، اختصاص داده و در پایان خرید به  شما نمایش داده میشود. هم چنین این کد برای شما از طریق پیامک ارسال میگردد و خریدار می تواند در هر زمان با استفاده از آن، پیگیری خرید خود را انجام دهد.

چگونه می توانم بلیط خود را کنسل کنم؟

چنانچه دارای حساب کاربری روی وب سایت ما هستید، می توانید پس از ورود به پنل کاربری با مراجعه به بخش مدیریت صورتحساب ها رزرو مورد نظرتان را مشاهده سپس بر روی آیکن مشخصات کلیک نمایید، صفحه ای باز می شود، در پایین صفحه دکمه ی کنسل کردن قرمز رنگ را انتخاب و پس از انتخاب مسافری که قصد کنسلی آن را دارید بر روی گزینه انتخاب مسافرین کلیک نمایید.صفحه جدیدی باز میشود که نام مسافری که قصد کنسلی آن را دارید، درصد جریمه، مبلغی برگشتی،نمایش داده میشود. یکی از روش های استرداد (اعتباری، کارت) را انتخاب و بر روی گزینه بلیط های فوق کنسل شود کلیک نمایید در صورتی که پیغام بلیط های شما با موفقیت کنسل شد نمایش داده شود، کنسلی شما انجام شده است.این بخش برای کابرانی که حساب کاربری ندارند از طریق صفحه پیگیری صورتحساب با وارد کردن کد صورتحساب  و شماره موبایل در دسترس است.

در مورد پروازهایی که دارای تامین کننده هستند به علت مشخص نبودن درصد جریمه، بعد از مرحله ی انتخاب مسافرین، شما با هشدار منتظر بمانید مواجه می شوید،در این مرحله  درصد جریمه بعد از استعلام از تامین کننده برای شما پیامک می شود و در صورتی که با درصد جریمه موافق هستید بار دیگر کنسلی خود را تا قبل از زمان ذکر شده در پیامک،انجام دهید. ( توجه کنید ارسال پیامک درصد جریمه، ممکن است 30 دقیقه زمان نیاز داشته باشد در صورتی که بعد از گذشت 30 دقیقه پیامکی دریافت نکردید، حتما با پشتیبانی تماس بگیرید).

خرید گروهی به چه معناست؟

خرید گروهی پروازهای  سیستمی و دارای تامین کننده  برای تعداد بیش از 10نفر امکان پذیر می باشد.

جهت خرید تلفنی با پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

خرید بلیط کودک تنها چگونه است؟

خرید بلیط پرواز برای کودک تنها با توجه به شرایط و مقررات بعضی از ایرلاین ها امکان پذیر است که توسط کارشناسان ایرپلین تیکت انجام می گردد.

افزایش اعتبار چگونه است؟

ابتدا باید از قسمت عضویت و ورود وارد پنل کاربری خود شوید سپس با قرار دادن نشانگر موس بر روی آیکن پنل کاربری بر روی گزینه اعتبار کاربری کلیک نمایید، دو کادر به شما نمایش میدهد که میتوانید در کادر افزایش اعتبار مقدار اعتباری که قصد افزایش دارید را وارد کرده و با کلیک برروی پرداخت اینترنتی وارد صفحه پرداخت بانکی شوید. توجه داشته باشید که برای پرداخت اینترنتی به کارت شتاب  و رمز دوم نیاز دارید.

از اعتبار چگونه می توان استفاده کرد؟

موقع خرید با اعتبار کاربری در صورتی که مبلغ بلیط کمتر یا مساوی اعتبار شما باشد، در هنگام رزرو آنلاین پایین صفحه ای که اطلاعات خود را وارد میکنید در بخش اطلاعات پرداخت دو گزینه به شما نمایش داده میشود

1- بله، میخواهم تمام مبلغ صورتحساب را به صورت اعتباری پرداخت کنم.

2- بله میخواهم تمام مبلغ صورتحساب را به صورت اینترنتی پرداخت کنم.

که میتوانید با انتخاب یکی از گزینه ها خرید خود را انجام دهید.

در صورتی که اعتبار کاربری کمتر از مبلغ بلیط باشد در بخش اطلاعات پرداخت دو گزینه به شما نمایش داده می شود:

1- بله، میخواهم … ریال را به صورت اعتباری و … ریال را به صورت اینترنتی پرداخت کنم.

2- خیر، میخواهم تمام مبلغ صورتحساب را به صورت اینترنتی پرداخت نمایم.

گزینه مورد نظر را انتخاب کنید و خرید خود را انجام دهید.

چگونه اطلاعات کاربری خود را تغییر دهم؟

ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید سپس  در قسمت اطلاعات کاربری می توانید اطلاعات کاربری خود را مشاهده و تغییر دهید. توجه کنید امکان تغییر نام کاربری وجود ندارد.