App
AirplaneTicket.ir
airplaneticket.ir
App
FREE - On Cafe Bazaar
نصب

پرسش های متداول



آیا می توانم بدون عضویت هم خرید کنم ؟

ثبت نام در ایرپلین تیکت اجباری نیست و می توانید بدون عضویت خرید کنید، صورتحساب خود را پیگیری کنید و کنسل نمایید.

چگونه می توانم در سایت ایرپلین تیکت ثبت نام نمایم ؟

پس از ورود به سايت و انتخاب گزينه عضويت، اطلاعات خواسته شده را وارد نماييد. اين اطلاعات شامل نام كاربری (که شامل آدرس ایمیل معتبر است )، كلمه عبور و شماره تماس می باشد.

اگر کلمه عبور خود را فراموش کردم چگونه میتوانم وارد سایت شوم ؟

در صفحه اصلی بر روی گزینه ورود کلیک کنید، در صفحه ورود بر روی گزینه کلمه عبورم را فراموش کردم کلیک کنید و کلمه عبور جدید به ایمیل و پیامک برای شما ارسال میشود.

چگونه میتوانم هزینه بلیط را پرداخت نمایم ؟

روش اول :با داشتن کارت اعتباری عضو شتاب و رمز دوم (رمز اینترنتی) آن می توانید بعد از انتخاب پرواز و وارد کردن مشخصات مسافران بر روی گزینه پرداخت آنلاین کلیک نمایید و پرداخت را انجام دهید.

روش دوم :می توانید در صفحه اصلی با کلیک بر روی گزینه ورود، وارد پنل کاربری خود شوید و اکانت خود را شارژ نمایید و بعد از انتخاب پرواز و وارد کردن مشخصات مسافران بر روی گزینه خرید اعتباری کلیک نمایید.

چگونه می توانم بلیط خریداری شده را مشاهده و چاپ نمایم ؟

بعد از تکمیل مراحل خرید بلیط فایل PDF بلیط های خریداری شده به ایمیل شما فرستاده می شود همچنین شماره صورتحساب برای شما پیامک می شود و می توانید با مشاهده لینک در آن هم برای مشاهد بلیط خود اقدام نمایید. علاوه بر این شما می توانید در پنل کاربری خود، در قسمت مدیریت صورتحساب ها کلیه بلیط های خریداری شده را مشاهده و چاپ نمایید. همچنین شما می توانید از قسمت پیگیری صورتحساب، با وارد کردن شماره صورتحساب و شماره همراه بلیط های خریداری شده ببینید و با کلیک بر روی گزینه مشخصات پنجره جدید باز می شود که شامل دو فایل PDF با زبان فارسی و انگلیسی می باشد.

ایمیل بلیط خریداری شده را در inbox ایمیل مشاهده نمی کنم، علت چیست ؟

لطفا پوشه Spam یا junk ایمیل خود را به دقت چک کنید. همچنین می توانید بلیط های خریداری شده را در پنل کاربری خود مشاهده نمایید. در غیر این صورت با شماره 36000-031 تماس حاصل فرمایید.

در فرودگاه برای دریافت کارت پرواز چه مدارکی نیاز است ؟

برای دریافت کارت پرواز، ارائه کارت شناسایی معتبر اعم از کارت ملی ، شناسنامه، گذرنامه الزامی و و بهتر است برای پرواز چارتری بلیط الکترونیکی چاپ شده را به همراه داشته باشید .

در مرحله پرداخت وجه با پیغام خرید با موفقیت انجام نشد روبرو شدم ، چگونه این مشکل را برطرف نمایم ؟

ممکن است درگاه بانکی که برای پرداخت آنلاین انتخاب نموده اید با مشکل مواجه شده باشد می توانید از درگاه یک بانک دیگر اقدام به پرداخت نمایید. در صورت برداشت وجه به صورت اتوماتیک بعد از 45 دقیقه تا 72 ساعت از طریق درگاه بانک به حساب شما باز گردانده می شود.

در صورت کنسل نمودن بلیط وجه آن را چگونه پرداخت می شود؟

در مرحله کنسل نمودن در ابتدا شیوه استرداد را انتخاب نمایید؛ در صورت تمایل واریزی به کارت نهایتا تا 72 ساعت کاری واریزی انجام می شود و در صورت انتخاب استرداد اعتباری، واریزی در همان لحظه به اعتبار شما انجام میشود.

۷۲ ساعت از کنسلی بلیط گذشته ولی هنوز مبلغی به حساب واریز نگردیده است، چگونه می توانم این موضوع را پیگیری نمایم ؟

اگر پس از گذشت ۷۲ ساعت مبلغ به حساب شما برگشت داده نشد لطفا از طریق واحد پشتیبانی آنلاین ایرپلین تیکت و یا با شماره 36000-031 تماس حاصل فرمایید.

حداكثر بار مجازی که می توانم همراه خود داشته باشد چند کیلوگرم است ؟ اگر بار اضافه داشته باشم بایستی چطور اقدام کنم ؟

بین ۲۰ تا ۳۰ کیلو، با توجه به نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی، مسیر پروازی و نوع بلیط اکونومی یا بیزینس متغیر است که معمولا در بلیط صادر شده مقدار بار مجاز به کیلوگرم درج می شود و برخی از ایرلاین ها هم بار رایگان ندارند و این موضوع هم در صفحه مشخصات مسافر با خط قرمز مشخص می شود. همچنین برای خرید بار اضافه بایستی از طریق فرودگاه با پرداخت عوارض آن اقدام کنید.


مبلغ صورتحساب من به هنگام خرید تغییر یافت. دلیلش چیست؟ با درخواست مسافرین برای خرید بلیط، اطلاعات پروازها برای اعمال آخرین تغییرات به روز خواهد شد. این تغییرات ممکن است شامل تغییر کلاس پروازی، اتمام ظرفیت یک چارترکننده و تامین بلیط از چارترکننده جدید یا تغییر قیمت توسط چارترکننده باشد. پیشنهاد می کنیم در این مواقع از پایین صفحه ی رزرو دکمه ی "انصراف و بازگشت" نارنجی رنگ را کلیک کرده و از لیست پروازهای به روز شده پرواز خود را انتخاب نمایید.

چطور می تونم رسید دیجیتال تراکنش خرید را بگیرم ؟

شما می توانید از طریق پنل کاربری یا پیگیری صورتحساب ها رسید خرید خود را دریافت کنید.

چرا مدل هواپیمایی که رزرو کردم تغییر کرده است ؟

مدل هواپیماها توسط ایرلاین ها تغییر می کند و هیچگونه ارتباطی با شرکت های فروش ندارد.

آیا می توانم صندلی خود را در هواپیما انتخاب کنم ؟

بله، در برخی از پروازهای سیستمی بسته به نوع ایرلاین، امکان انتخاب صندلی وجود دارد که با عنوان پذیرش آنلاین پرواز در لیست جستجو پروازها مشخص شده اند. شما می توانید از 24 ساعت قبل از پرواز برای ایرلاین های خاصی مثل ماهان و زاگرس، صندلی خود را در وب سایت شرکت هواپیمایی انتخاب نمایید.

در مورد شرایط و نوع ویزایی که برای سفر مورد نیاز است چطور می توانم اطلاعات کسب کنم ؟

برای مشاوره و راهنمایی در این زمینه با واحد پشتیبانی ایرپلین تیکت و یا شماره 36000-031 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند .

آیا خرید بلیط هواپیما در ساعات غیرکاری و روزهای تعطیل از طریق این وب سایت امکان پذیر است؟

بله، این وب سایت به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات رزرو آنلاین صدور هواپیما می باشد و پس از پرداخت، رزروها قطعی شده و بلیط ها برای شما ارسال می گردد.

بیمه کنسلی چیست؟

بیمه کنسلی ایرپلین تیکت با توجه به نوع و میزان کنسلی ایرلاین، در صورتی که پرواز از طرف خود ایرلاین تاخیر، تعجیل و یا کنسل شده باشد، حداکثر تا 20 هزار تومان در صورت وجود پرواز برای مسافر، پرواز جایگزین تهیه می کند.